Loading...

چربی شکمی

چربی شکمی

پاکسازی بدن از قندها در 7 روز

پاکسازی بدن از قندها در 7 روزآیا شما چربی شکمی دارید؟ آیا شما اضافه وزن دارید؟ آیا همیشه هوس خوردنی‌های شیرین می‌کنید؟ آیا شما با انجام رژیم‌های کم چرب، باز هم لاغر نمی‌شوید؟ یا حتی شاید بدتر، آیا شما به دیابت نوع ۲ مبتلا شده‌اید؟
 
 اگر شما به هر کدام از  سوال‌های بالا پاسخ مثبت دادید، وقتش است که قند را تا حد امکان از بدن خود دور کنید. اما چطور می‌توان چنین کرد؟
 
۱. تصمیم به انجام این سم‌ زدایی بگیرید
 
شما می‌توانید در همین لحظه این کار را بکنید. تنها باید تصمیم بگیرید. بگویید: «وقتش است قند را کنار بگذارم و زندگی سالم‌تری داشته باشم. بله، گام اول انجام شد.»
 
۲. از همین لحظه دیگر مواد قندی مصرف نکنید
 
گفتنش بسیار راحت‌تر از انجام آن است. در همین لحظه قند و شیرینی‌های دیگر را کامل ترک کنید. دیگر حتی از شیرین کننده‌های مصنوعی نیز استفاده نکنید. این مواد اشتهای شما را برای مصرف قند افزایش داده و سبب ذخیره چربی می‌شوند. از موقعی که تصمیمتان را گرفتید، کلیه غذاهایی که دارای روغن‌ هیدروژنه یا چربی‌های ترانس یا مونوسدیم گلوتامات (MSG) هستند را نیز باید کنار بگذارید.
 
۳. آب، قهوه و چای بنوشید
 
به بیان دیگر، کالری ننوشید. از نوشیدن آب میوه‌ها به خصوص انواع صنعتی احراز کنید. مصرف آب میوه طبیعی و سبزیجات مانعی ندارد اما سعی کنید در مقادیر مناسب و به اندازه استفاده نمایید. به هیچ وجه نوشابه یا نوشیدنی‌های ورزشی مصرف نکنید.
 
 ۴. مقداری پروتئین به رژیم غذاییتان اضافه کنید
 
انرژی موردنیازتان در طول روز را با مصرف مقداری پروتئین، به خصوص در نوبت صبحانه، تامین نمایید. این امر به تنظیم مقدار قند خون و انسولین شما کمک می‌کند و از اشتهای شما برای غذاهای شیرین می‌کاهد.
 
۵. کربوهیدرات و قند مناسب را مصرف کنید
 
اغلب می‌گویند در رژیم غذایی کم قند، باید که از قندها به صورت کامل دوری کرد. اما انواعی از کربوهیدرات‌ها هستند که شما می‌توانید هر چقدر که میل دارید از آن‌ها استفاده کنید: «سبزیجات»، اما حواستان باشد که از سبزیجات نشاسته‌ای استفاده نکنید.
 
 نباید سیب زمینی، کدو مسما و چغندر بخورید. این کار تنها برای ۷ روز الزامی است. پس از یک هفته، می‌توانید دوباره از این مواد استفاده کنید.
 
۶. مقداری چربی استفاده کنید
 
چربی‌ها لزوما شما را چاق نمی‌کنند. گمراه کننده به نظر می‌آید. این طورنیست؟ اما این قندها هستند که نقش اصلی را در چاق شدن بر عهده دارند.
 
 چربی‌ها به شما احساس سیری القا می‌کنند و قند خون شما را متعادل نگاه می‌دارند. بدن شما برای انرژی دهی به سلول‌هایتان و دریافت مقادیر بالای انرژی، نیازمند چربی‌ها است.
 
۷. برای سخت‌ترین مرحله آماده شوید
 
حالات اضطراری کاهش قند خون واقعی هستند. برای خودتان یک بسته‌ی مقابله با حالت اشتهای اضطراری قند آماده کنید. مانند مقداری از مواد پروتیینی، میوه‌جات و مقداری اندکی چربی.
 
 ۸. استرس و تنش‌های خود را تحت کنترل درآورید
 
خود را دچار تنش بیش از حد نکنید. کمی تمرین ورزشی کنید، نفس عمیق بکشید، کمی یوگا تمرین کنید و اجازه ندهید تنش‌ها و استرس شما را ترغیب به مصرف دوباره قندها کنند.
 
۹. از وقت خواب خود کم نکنید
 
خواب اندک شما را ترغیب می‌کند، سیستم بدن خود را با قندها و کربوهیدرات‌ها سرپا نگاه دارید. در تحقیقی مشخص شده است، دانشجویانی که به جای ۸ ساعت، تنها ۶ ساعت می‌خوابند، در این افراد هورمون‌های گرسنگی‌ افزایش یافته و از طرف دیگر هورمون‌های سرکوب کننده اشتها کاهش می‌یابند.

منبع: سلامانه
 
 

افزایش چاقی شکمی با مصرف نوشابه

افزایش چاقی شکمی با مصرف نوشابه

پژوهش محققان مرکز تحقیقات قلب فرامینگهام، دانشگاه تافت و هاروارد نشان می‌دهد مصرف روزانه نوشابه‌های شیرین شده مصنوعی می‌تواند چربی شکمی را افزایش دهد.

 

چربی احشایی یا شکمی خطرناک‌ترین نوع چربی است که درون بسیاری از اعضا نظیر پانکراس، کلیه و کبد تشکیل می‌شود. این دسته از چربی‌ها وقوع بسیاری از بیماری‌ها نظیر قلبی عروقی، دیابت و سرطان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

طی این تحقیق، چربی شکمی هزار و سه شرکت‌ کننده میانسال مورد اندازه‌گیری قرار گرفت. علاوه بر این میزان مصرف عادتی شرکت‌کنندگان از نوشابه‌های قندی توسط پرسش‌نامه نیز بررسی شد.

 

شرکت‌کنندگان از نظر مصرف نوشابه‌های قندی به چهار گروه روزانه، هفتگی، ماهانه و عدم مصرف تقسیم‌بندی شدند.

 

این تحقیق که به مدت شش سال به طول انجامید کیفیت و کمیت چربی شکمی توسط توموگرافی (پرتونگاری مقطعی) کامپیوتری اندازه‌گیری شد.

 

نتایج نشان می‌داد که حجم چربی شکمی به ترتیب در عدم مصرف‌کنندگان، ماهانه، هفتگی و روزانه با مقدارهای 658، 649، 707 و 852 متر مکعب است و هرچه مصرف بیشتر باشد، چربی دور شکم بیشتر می‌شود.

 

یافته‌ها در مورد نوشیدن نوشابه‌های رژیمی صدق نکرد، یعنی مصرف این نوشابه‌ها تأثیری بر چربی شکمی نداشت.

 

این پژوهش در مجله " Circulation " منتشر شده است.

 
منبع: ایسنا
 
 
 
 

اثر تنهایی بر گلبول‌های سفید

اثر تنهایی بر گلبول‌های سفید بدنتنهایی اثر بدی روی آن بخش از سیستم ایمنی بدن می‌گذارد که مسوول مبارزه با عفونت‌ها و سرطان است. برای همین است که افرادی که از جامعه دور افتاده‌اند، 14 درصد بیش از آنهایی که تنها نیستند، در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند.
 
به گزارش ایندپندنت، دانشمندان دریافته‌اند که گلبول‌های سفید آدم‌هایی که احساس تنهایی می‌کنند، بیش از این که سراغ مبارزه با عفونت برود، باعث ایجاد التهاب می‌شود. این التهاب در شرایط عادی نوعی واکنش بدن به بیماری است. 
 
البته سال‌ها است که محققان می‌دانند، افرادی که تنها هستند بیش از بقیه در خطر بیماری و مرگ زودرس (قبل از 65 سال) قرار دارند اما دلیل آن را نمی‌دانستند. 
 
تیمی از دانشمندان به سرپرستی استیون کول از دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا و جان کاپیتانو از مرکز ملی تحقیق پستانداران در کالیفرنیا، دست به مطالعه گلبول‌های سفید آدم‌ها و هم چنین میمون‌های ماکائو زدند، پستانداری که به شدت اجتماعی است. 
 
در مورد میمون‌ها نیز معلوم شد دور نگه داشتن آن‌ها از بقیه باعث تغییر در ژن گلبول‌های سفید می‌شود به گونه‌ای که ژن‌های دخیل در ایجاد التهاب فعال‌تر می‌شوند و ژن‌های دخیل در مبارزه با عفونت با کاهش فعالیت روبرو می‌شوند. 
 
ژن‌های نوع اول علاوه بر این که روی سلامت بدن اثر می‌گذارند، باعث می‌شوند فرد منزوی‌تر نیز شود.

منبع: سلامانه
 
 
 
 
 

معجون‌خورها بخوانند

معجون‌خورها بخوانندشاید تا به حال از آبمیوه‌فروشی یا همان ویتامین‌سراهای سطح شهر، معجون‌هایی را که از ترکیب مغزهای آجیلی به همراه شیر و عسل و خرما و زرده تخم‌مرغ و موز تهیه شده و با افزودن برخی ادویه خوشمزه‌تر شده‌اند، خورده‌اید و مزه وسوسه‌انگیزش را چشیده‌اید. این معجون به دلیل ترکیبات تشکیل‌دهنده‌اش طبع گرمی دارد و علاوه بر مقوی و مغذی بودن انرژی بالایی دارد و مصرف آن در فصول سرد سال بخصوص برای سرد مزاجان توصیه می‌شود.
 
به دلیل آن که معجون غذای تقریبا کاملی به شمار می‌رود، یک لیوان آن بخصوص برای دانش‌آموزانی که تمایل به خوردن صبحانه ندارند یا افراد ضعیف و کم‌توان و کسانی که به خوردن عصرانه‌هایی همچون شیر و کیک، بیسکویت و چای یا کیک و آبمیوه‌های مصنوعی عادت دارند، بهترین جایگزین است، اما مصرف آن به افراد دیابتی، چاق و دچار اضافه ‌وزن توصیه نمی‌‌شود.
 
برخلاف تصور عامه با وجودی که معجون شیرینی طبیعی دارد و مقوی است، اما فوق‌العاده کالری‌زا و چاق‌کننده و بالابرنده قند خون است بخصوص آن که برخی افراد غیرمتعهد معجون را با عسل تقلبی یا شکر تهیه می‌کنند. در این صورت مصرف مداوم و مستمر معجون، قند خون را بشدت بالا می‌‌برد و خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌‌دهد.
 
اگر اضافه وزن دارید و نمی‌‌توانید بی‌خیال خوردن معجون شوید، توصیه می‌شود یکی از وعده‌های غذایی را کم‌کالری تهیه کنید تا در صورت مصرف معجون دچار افزایش کالری و اضافه‌وزن نشوید. اگر هم لاغرید یا در دوران نقاهت بیماری هستید یا برای تقویت و بهبود رشد کودکانتان از کنجد و خامه هم در معجون استفاده کنید.
 
آیا معجون کلسیم دارد؟
 
معجون به واسطه داشتن شیر و مغزهای آجیلی کلسیم مناسبی دارد و برای آن که بتوانید با مصرف آن میزان کلسیم دریافتی بدن را بالا ببرید آن را به صورت خانگی و با شیر کم‌چرب تهیه کنید. هر چه درصد چربی شیر کمتر باشد، میزان کلسیم و جذب آن بیشتر می‌‌شود ضمن این که مبتلایان پرفشاری خون باید از مغزهای آجیلی بی‌نمک استفاده کنند. اما آیا ترکیبات معجون می‌تواند در خواص شیر آن اختلالی ایجاد کند؟
 
بدن ما برای تامین پروتئین مورد نیاز خود باید از دو منبع حیوانی و گیاهی بهره ببرد که اگر بخواهیم ارزش بیولوژیک پروتئین دریافتی بالاتر رود، بهتر است پروتئین نوع حیوانی با گیاهی تلفیق و همزمان مصرف شود. در نتیجه مصرف معجون در قالب شیر با انواع مغزهای آجیلی مثل پسته، بادام، فندق، گردو و حتی دانه‌های کنجد باعث افزایش ارزش بیولوژیک پروتئین دریافتی می‌شود، ضمن این که موز و عسل و خرمای موجود در معجون تأثیری بر کاهش جذب کلسیم شیر ندارد و حتی باعث افزایش مواد مغذی می‌شود.
 
لازم است بدانید، ارزش تغذیه‌ای شیر با افزودن عسل طبیعی و نه تقلبی افزایش می‌یابد و برای کسانی که سوءتغذیه دارند بسیار موثر خواهد بود. اما نکته مهم این که بهتر است قبل از یک سالگی به کودکان معجون حاوی عسل ندهید زیرا احتمال بروز حساسیت را از طریق عسل در کودکان افزایش می‌دهد.
 
معجون به واسطه داشتن شیر و خطرات ناشی از مصرف شیرهای غیرپاستوریزه باید از مراکز معتبر و مجوزدار تهیه شود.

منبع: جام جم
نظرات

    ارسال نظر

    سبد خرید شما

    سبد خالی است

    آمار

    • تعداد کالا: 29
    • بازدید امروز: 129
    • بازدید دیروز: 831
    • بازدید کل: 568660